Klantenservice
Verzenden en retourneren
De verzendkosten voor accessoires verschillen per product, en worden automatisch verrekend in het winkelmandje. Kleine pakketjes worden binnen 48 uur verwerkt en verzonden, met uitzondering van weekend- en feestdagen. Vuurdelig.nl is niet aansprakelijk voor eventuele vertragingen tijden het transport.
Kleine pakketjes gaan per pakketpost . Bij grotere zendingen of moeilijk te transporteren producten (zoals rollen flexibele buis of rookkanalen) wordt gebruikt gemaakt van een transportbedrijf. Wij kunnen deze hoge kwaliteit rookkanalen aanbieden tegen zo’n enorm lage prijs, omdat de verzending rechtstreeks vanaf de fabrikant plaats vindt.
Kachelpijp leveringen zijn over het algemeen vrij groot, en kunnen niet door een brievenbus. Er dient dus iemand aanwezig te zijn om de goederen in ontvangst te nemen tijdens kantooruren. Denkt u hier aub aan bij het opgeven van het afleveradres.
Wij hebben geen invloed op de planning van de transportbedrijven of de post.
Op de pagina “afrekenen” worden uw transportkosten berekend na het invullen van uw adres.
Ja, indien uw bestelling via een klein pakket verzonden wordt, ontvangt u een track&trace link om uw pakket te kunnen volgen. Zo kunt u direct zien wanneer uw pakket wordt verwacht en/of er eventuele vertragingen zijn.
Standaard bezorgd PostNL het pakket bij uw buren als u niet thuis bent. Als dit niet lukt laat de pakketbezorger een bericht bij u achter met een niet-thuiscode. Met deze code kunt u een nieuwe bezorging plannen voor de tweede bezorgpoging. U moet wel eerst inloggen. Voor de tweede bezorgpoging kunt u zelf de locatie, dag en tijdstip kiezen. Als er dan niemand thuis is, kunt u uw pakket de volgende dag vanaf 15.00 uur ophalen bij een PostNL locatie. Neem dan wel uw legitimatiebewijs mee.
Wij bezorgen onze houtkachels gratis in Nederland m.u.v. de waddeneilanden.
Bezorging geschiedt door een transporteur.
Verzendkosten buitenland op aanvraag.
Kachels (indien op voorraad) worden doorgaans binnen 5-7 werkdagen afgeleverd, met uitzondering van weekend- en feestdagen. Tijdens vakantieperiodes geldt voor kachels die niet voorradig zijn een langere levertijd in verbrand met fabriekssluiting. Bij twijfel kunt u ten alle tijden contact opnemen met 06 301 56 191
Kachels en/of grote bestellingen worden altijd op een pallet bezorgd. U dient zelf zorg te dragen voor het opruimen van de pallet en verpakkingsmateriaal.
Er dient wel iemand aanwezig te zijn voor ontvangst. Zendingen waar niemand aanwezig is om de zending in ontvangst te nemen, gaan retour. Hiervoor zullen extra kosten worden berekend.
Vuurdelig.nl neemt van tevoren contact met u op om een passende datum te prikken. Na het instemmen van de voorgestelde datum wordt de haard verzonden en geleverd. Indien u niet thuis bent op de afgesproken datum, brengt de transporteur de haard terug naar de opslag. Daarna wordt een tweede datum, in overleg met u, besproken en vastgelegd. Indien een tweede afleverpoging nodig is, zijn hier extra kosten aan verbonden.
Kachels worden tot over de eerste drempel op straatniveau (indien mogelijk) afgeleverd.
Kachels worden uitsluitend op de begane grond geleverd. De toegangsweg dient wel vrij van obstakels te zijn. De kachel wordt met een steekwagen/palletwagen afgeleverd. U dient zelf te zorgen voor bescherming van uw (houten) vloer, zodat wij de kachel zonder beschadigingen kunnen neerzetten. Het binnen brengen van de kachel is geheel voor het eigen risico van de klant. De transporteur of Vuurdelig.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade en/of gevolgschade aan het product en/of aan uw interieur etc. Het afleveradres dient toegankelijk te zijn voor vrachtwagens en palletwagens.
De goederen dienen direct door u gecontroleerd te worden op zichtbare beschadigingen of tekorten. Reclamaties achteraf worden niet in behandeling genomen, tenzij het om een gebrek gaat die valt onder de fabrieksgarantie.
Wanneer een product niet meer leverbaar is, dan ziet u dit duidelijk vermeld op de specifieke productpagina. U kunt dan contact met ons opnemen om de levertijd te achterhalen of voor een alternatief voor uw gekozen product.
Garantie en klachten
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurd waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.
Wanneer u een product bij Vuurdelig.nl aanschaft, is er altijd een wettelijke garantie van toepassing. Dit betekent dat u recht heeft op een goed product dat is of moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten. Is er sprake van een beschadigd, een incompleet of een kapot artikel? Dan heeft u recht op een gratis reparatie, teruggave van uw geld of een nieuw product. Naast de wettelijke garantie is er ook sprake van een fabrieksgarantie. Hoelang die garantie duurt, verschilt per product. Sommige merken leveren tot wel 10 jaar garantie. Fabrieksgarantie doet niks af aan de wettelijke rechten van de consument. Er is geen mogelijkheid om garantie bij te kopen. De exacte lengte van de fabrieksgarantie is terug te vinden in de gebruikershandleiding van uw specifieke haard of ketel.
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@vuurdelig.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, of bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Deze kunt u dan aanmelden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Daarnaast kunt u uw klacht voorleggen aan het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr.
Hulp nodig bij je aankoop?

Of gebruik een van onze andere contactmogelijkheden
Showroom uitsluitend op afspraak geopend